BEMÆRK: Grundet RHK Festival er indflytning fredag d. 2/8 og lørdag d. 3/8 ikke muligt, da parkeringsplads og adgangsveje er afspærret. Torsdag d. 1/8 og søndag d. 4/8 vil det være muligt, men må forventes besværliggjort. Har du spørgsmål til indflytning, kan RHK Festival kontaktes på festival@rhk.dk

Ofte stillede spørgsmål

 

Det er altid træls, når toilettet løber! Du kan prøve pumpe-metoden, hvor du trykker på skyl-knappen mange gange indtil du kan mærke den ikke pumper mere. Hvis dette ikke hjælper, skal du skrive til Mesterassistenten (Dennis) ma@rhk.dk og aftale et tidspunkt for at få fikset toilettet. 

Når du flytter fra dit værelse eller har spildt på dit gulvtæppe, kan du bruge tæpperenseren til at gøre gulvtæppet rent. Du finder tæpperenseren i varmecentralen i UE overfor saunaen. Der er to beholdere, den ene er til rent vand med sæbe og den anden er til at opfange det beskidte vand. Først skal gulvtæppet renses med sæbe og derefter skal vandet suges op igen.
https://www.youtube.com/watch?v=k0aTZ6kur5Y&ab_channel=BASICCLEAN.DK

Står du i den uheldige situation, at du har låst dig selv ude fra værelset? Så er der desværre ikke så meget at gøre. Hvis du har låst dig selv ude i kontorets arbejdstid, så kan du kontakte dem for at låse op. Ellers anbefaler vi, at du finder et sted at sove til du kan kontakte kontoret igen.

Hvis det haster, kan du ringe til låsesmed ‘Bagger Låse & Alarm’. Det er vigtigt, at du benytter netop denne låsesmed, og fortæller at de har en hovednøgle, da kollegiet samarbejder med disse. Kontakt deres døgnvagt på telefon 70202112. Bemærk, at tilkald af låsesmed er på beboers regning.

Hvis din brandalarm bipper, så er det fordi den trænger til nyt batteri. Du kan pille batteriet ud for at stoppe alarmen. Du kan få et nyt batteri fra kontoret i deres åbningstid.

Der findes en printer på læsesalen. For at printe skal du enten scanne QR koden eller gå ind på https://print.princh.com/ og indtaste koden 102465.
Herefter kan du uploade dine dokumenter, betale og printe. Du kan både betale med kort og mobilepay. 

Hvis der mangler papir til printeren, kan du finde nyt papir i udvalgsrummet i cykelkælderen i underetagen. Alle har adgang til udvalgsrummet. 

Hvis lyset på dit badeværelse eller i din entré er gået, så kan du kontakte Mesterassistenten på ma@rhk.dk. Her kan du skrive og aftale en dag til at få skiftet pæren. Dette kan også gøres ved at gå ned på kontoret i deres åbningstid.

Hvis en vaskemaskine eller tørretumbler er gået i stykker, skal dette anmeldes til vaskeriet. Dette gøres ved at udfylde formularen, som kan scannes i vaskerummet. Det er også god stil at sætte mærkat på vaskemaskinen, de findes ved indgangen. 

Hvis du vil leje festrummet, så kan du gøre det ved at udfylde denne formular: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdQpq4nTK2oRxx1nYVq-Rc3OgM-MLWqOGfPhlDCvpfppQx0JA/viewform. Du skal have overført depositum på 700 kr. og leje på 300kr. Til hovedkassereren reg.: 2112, konto: 6277296754 med angivelse af dit navn, værelsesnummer samt den dato, du lejer lokalet.

Lejen er først registreret, når beløbene er overført, og vi har modtaget kontrakten underskrevet og udfyldt.

Du kan se, om festrummet er ledigt her: https://calendar.google.com/calendar/u/0/r?cid=ZjRmZjVlYmFhYzQxMTZjMTMzNTZjZjc2ZTcwYTA0NDE4NGQxZGU4ZWYwNTZjMGEyOTUxYTAxYjFmOGVhMjg1NEBncm91cC5jYWxlbmRhci5nb29nbGUuY29t&pli=1

Regler og betingelser for leje af festrummet findes her: https://docs.google.com/document/d/1xyAupMCbRK9WKjbK_rlR6DyLjuPBer_OxO5CJ3vCcHc/edit?usp=sharing  

Hvert køkken har deres egen festrumsrepræsentant som hjælper med ind-/udsyn af festlokalet. Kontakt dit køkkens festrumsrepræsentant for at aftale hvornår ind-/udsyn finder sted.

En dag er den dejlige tid forbi – og du skal flytte fra kollegiet – ØV. Dette kan gøres på flere måder. Du skal udfylde formularen, som kan hentes ved kontoret eller findes online i RHK-gruppen.

Du har mulighed for at betale et rengøringsfirma for at gøre dit badeværelse rent. Prisen afhænger af badeværelses tilstand og hvor meget der skal gøres rent. Kontakt kontoret for yderligere information. 

Hvis du gerne vil fraflytte 1/10 så skal du have afleveret udfyldt formular senest d. 15/8 og du skal have aftalt før- og eftersyn med kontoret, hvor du senest skal være ude d. 15/9.

Hvert år i september er der studietjek. Du får tilsendt et brev fra kontoret ind på eboks. Derefter skal du kontakte dit uddannelsessted for at få bekræftet, at du stadig er indskrevet på dit studie. Hvis du er blevet færdig med dit studie i mellemtiden, skal du ikke foretage dig yderligere. Det køkken, som først har afleveret alle studietjek, vinder en flaske vin. 

Al henvendelse vedr. betaling og depositum skal rettes direkte til DAB på tlf. 77300000. Kollegiekontoret har intet med dette at gøre, og kan således ikke hjælpe på denne front.

Som du muligvis har bemærket, har nogle værelser på kollegiet trægulv. Ønsker du trægulv, skal du selv stå for at købe og lægge dette. Vær opmærksom på trægulvets tykkelse, da det lægges oven på gulvtæppet og døren derfor kan støde på.

Hvis du har brug for at tale med nogle på kollegiet om stort og småt, som ligger uden for kollegiekontorets område, skal du tage fat i BrKr. Dette kan være interne køkkenfrustrationer, vedtægtsspørgsmål og meget andet. BrKr har tavshedspligt og kan trygt kontaktes på brkr@rhk.dk

RHK.dk anvender cookies. Ved at fortsætte accepterer du vores brug af cookies.